sunnuntai 17. elokuuta 2014

TS4 CAS Demo

Se, joka keksi kysyä multa postausta tästä demosta, ansaitsee suuret kiitokset! En ollu edes ladannut tätä ennen sitä, mutta se sai mut jotenkin heti innostumaan ajatuksesta :D

Oon ihan rehellisesti sanottuna kuullu melkeinpä pelkkää huonoa tästä. Ainakin melkein kaikki bloggaajat, jotka siitä on jotain kirjottanut, on vaikuttanu pettyneiltä ja sanonut että tämä latisti innostusta nelosta kohtaan. Minä oon ehdottomasti toista mieltä!
Mulla ei oo ollu neloselle oikein mitään odotuksia, jotain videoita ymsyms oon katellu ja niistä on tullu vaan sellaset plääh-fiilikset. Nyt kun pääsin ite koittamaan tuota niin kaikki muuttu. Mun mielestä tätä on ihanan helppo käyttää ja muokkausmahdollisuuksia on suht kivasti - mutta miksi, EA, olet ottanut pois keijunkorvat?!

Tuo simien väkertely nostatti mun innostusta ihan kamalasti ja nyt en malta odottaa, että nelone tulee kauppoihin! Aiemminhan en oo edes ollu mitenkään kovasti tän pelin perään, en ollut edes varma haluanko sitä ylipäätään - mutta nyt oon ihan kikseissä :D Toivottavasti saan säästettyä siihen rahaa, koska en oikeasti varmaan malta venata sitä hintojen laskua niin kuin alunperin oli tarkoitus. Eikä sekään muuten niin kamalaa olisi mutta kun ääää, pitää katella kaikkien muiden blogeista sitä hehkutusta (tai raivoa koska sims) eikä saa ite pelata! x( Not good.

Mun mielestä se paikka, johon taloudet voi tallentaa, on ihan älyttömän kiva, koska sitten niitä voi helposti palata vielä muokkaamaan eikä kaikkia simejä tarvitse erikseen tallentaa laariin niin kuin kolmosessa. Jos ei ehdikään tekemään koko perheen simejä kerralla, niin ne voi pistää talteen ja jatkaa sitten kun haluaa. Aivan ihana juttu!

Anyways, jos mennään niihin kuviin sitten 8) Olin niin innoissani tästä että olen väkertänyt jo kokonaista kolme simiä, koska heti kun katselin noita muokkausvaihtoehtoja niin mun päähäni pälkähti ihan kamalasti ideoita, ja niitä tulvii koko ajan lisää!





Ensimmäinen neloseen väkertämäni sim on Siobhàn Bellisario, lapsia kammoksuva romantikko.

Kun kuulin, että neloseen ei tule Create A Stylea, kirosin EAta, mutta nyt kun tuota pääsi kokeilemaan niin onhan noita eri värivaihtoehtoja ainakin vaatteissa aika hyvin. Kyllä se askeleen taaksepäin ottaminen ketuttaa silti, mutta ainakin niissä on enemmän muokkausvaihtoehtoja kuin se 3 per kappale, mikä ei olisi niin kovasti laiskalta EAlta yllättänyt :D





Toinen simini on Karyn Sursok, urheilullinen poikatyttö, joka viihtyy parhaiten miespuolisten ystäviensä seurassa. Jos nelosessa olisi lemmikkejä (miksi EAn täytyy rahastaa lisäreillä, mur), Karynilla olisi saksanpaimenkoira. Olisiko kulmakarvojen väriä muuten voinut vaihtaa? XD En huomannut mitään sellasta kohtaa.

Mun mielestä tällä kertaa EA on onnistunut tosi hyvin ihossa ja silmissä! Voin oikeasti kuvitella pelaavani nelosta ilman ladattuja, mihin en olisi pystynyt kolmosen kanssa. Vaikka saa nähdä, mitä mieltä olen sitten, kun netti pursuaa kaikkea niiiiin ihanaa...




Anthea Sursok on Karynin isosisko, joka unelmoi hyvistä tienesteistä ja idyllisestä kodista ja pudistelee päätään nuoremman sisarensa rempseälle elämäntyylille.

Tykkäsin myös siitä, miten kaikki oli järjestetty hyvin ja lajiteltu pienempiin ryhmiin, jotta juttuja olis helpompi löytää :) Lisäks esimerkiksi meikit on helppo laittaa erikseen joka asuun, mun mielestä kolmosessa se oli vähän monimutkaisemmin toteutettu. Ja hatut, jotka saa kaikkiin hiuksiin! Ah ihanuutta ♥

Yhteenvetona, mun mielestä tää nelosen CAS vaikuttaa oikeasti tosi hyvältä ja sai mut innostumaan koko pelistä tosi paljon enemmän! Mulle tää tuntui alkuhämmennyksen jälkeen jopa helpommalta käyttää kuin kolmosen CAS, eikä siminluonti vie läheskään niin paljoa aikaa. Jos et ole vielä kokeillut tätä demoa, niin sen saa ilmaiseksi Originista! Suosittelen lämpimästi 8)

Katotaan jos tungen tänne blogiin jossain vaiheessa vielä muutaman simin lisää, koska olen oikeasti ihan kamalan ihastunut tähän demoon! :D

Psst, muistakaa yhä käydä kyselemässä aiemmassa postauksessa! 8)

23 kommenttia

  1. Mua ketuttaa kyl ku niil ei oo kunnon ripsii x(
    Olis ollu sellaset mitä sais ite muokata :/
    Mut joo, ellet huomannu jo, nii ku klikkaat kulmakarvoi nii värei saa muutettuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne ripset on kyllä ehdottomasti miinusta, eihän ne oo kun sellanen musta palikka yläluomessa kiinni x( Juuu, thanks :)

      Poista
  2. Itekii tästä tein tuossa eilen pitemmän (köh) postauksen :) Yllätyin kans positiivisesti, vaikka peli itessään kuulostaakii ihan hirveeltä. Puutteita on niin paljon et eihän pelaaminenkaan oo enää hauskaa, ei tyyliin perimää eikä sukupuita, vaikka sukulaisuus suhteissa näkyiskin. Simikasvattajan painajainen >.< Mut pitää se silti omin kätösin kokeilla, vähintään sitten ku ei oo enää ylihinnoteltu.

    Ja ite kans luulin ensin et kulmakarvojen väriä ei voi vaihtaa. Niinku Ano tossa yllä sano, se löytyy kuitenkii siitä ku muokkaat kulmakarvoja, samassa voit määrittää nimittäin myös kulmakarvojen tyylin. Sellanen valikko ku silmien väreillekii on :) Ite nimittäin hämmennyin ku rupesin säätää miessimiä ja sillä oli unibrow, totesin et ei niillä VOI olla vaan unibrowta miehille ku CASin kuvissakii on normaaleja kulmakarvoja :DDD

    (Ja toteen randomisti et on taas simssin peluu ja blogien luku jääny vähän vähemmälle, mutta luen postaukset kyllä sit ku Batman: Arkham -pelien yms. pelaamiselta maltan ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. WHAAAAT, en oo ees kuullu ettei tulis perimää O_______O Ei oo todellista!
      Haha, vois olla aika hyvä ku ainoa kulmakarvavaihtoehto on YKK :DDD:D:D

      Poista
  3. olen täysin samaa mieltä. minusta the sims 4 on aivan ihana.

    VastaaPoista
  4. Mä en kamalasti tykänny mut ootan sun postinkei sitte kun sims 4 tulee kauppaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan että nelosessa on kunnollinen pelin kamera, koska en ihan oikeasti jaksa alkaa säätään jollain frapsilla niitä kuvia :D

      Poista
  5. BANSSU.

    Annan anteeksi etten oo käyny täällä 66666 vuoteen kommentoimassa yhtään mitään. ;___; On niin syyllinen olo, yhyy. Mutta asiaan tulee muutos. LUPAAN LUPAAN LUPAAN.

    Aadan kertoman perusteella itse pelaaminen tuntuu olevan aika perseestä. D: jääpi vissiin vaakalaudalle mun ostaminen. CAS vaikuttaa ainakin tämän postauksen perusteella lupaavalta - hienoja simejä ainakin oot saanut tehtyä! x) Täytyy varmaan ladata tuo demo originista ja kokeilla vielä ihan mää itte-tyylillä.

    Kiitos tästä postauksesta ja anteeksi vielä kerran! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saat anteeksi, ja ite jo annoitki itelles anteeksi XDD
      Niin, en tiedä. Kyllä se aika pitkälti niin on, että ite pitää kokeilla tietääkseen mitä mieltä on, joten yritän olla rakentamatta mielipidettäni sen mukaan, mitä kuulen :) Sama kun jos joku sanois sulle että banssu on ihan tyhmä ja sä vaan olisit että okei, pakkohan sen on sit olla kun sinä sanot! :D Tai u know. Siis kyllähän se on asiaa jos joku sanoo vaikka että neloseen ei tuu taaperoita (olikse edes taaperot jotka jää pois? No joku ikäluokka kuitenkin) tai uima-altaita jnejne, en oo sillai että KYLLÄ MINÄ USKON PÄÄSEVÄNI UIMAAN ENNEN KUIN ITSE NÄEN ETTEN PÄÄSE! Mutta I think you got my point? :D

      Poista
    2. Joo tajusin. x) Hmm kattelen sitten kun se ilmestyy juutuupia ja muuta somea ja teen sen perusteella ostopäätöksen!

      Poista
  6. Mun mielestä noi hiukset ja ripset on huonosti toteutettuja. :/ On kyl iha mahtavaa et voi laittaa eri hattuja eri hiuksien kanssa, mut ei oikee innosta tää nelone. Mut kiva postaus hei. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän varsin hyvin, koska itsekin melko vähän aikaa sitten olin itseasias ihan samaa mieltä :D Sitten kun miettii niin eipä ne kolmosenkaan omat hiukset oo mitään ylikauniita laadultaan ollut. Mä oon kuitenkin jo tottunut näihinkin lyhyen harkinta-ajan jälkeen, eikä ne kai enää ihan niin pahoilta näytä ainakaan mun silmään kuin sillon alussa :D

      Yks asia muuten mitä unohin sanoa postauksessa, mun mielestä CASissa suuri plussa on monipuoliset vartalonmuutosvaihtoehdot! PÖMPPIKSET KUNNIAAN.

      Poista
  7. Ougaaaaad, mä en kestäny tota ettei saanu vapaasti valita värejä ja kuoseja vaatteisiin. Tai hiustenväriä siitä pyörylästä. ;___; Eikö sitä oikeesti tuu?!!! Make lupas mulle jo että saan vaikka ennakkotilata tän, mut en tiedä kestänkö jos muokkailu on noin rajotettua. Ja vapaa naapurusto, haluan sinut >:( Varmana menee sellaset kakskyt vuotta latausikkunan toljotuksessa kun yrität vaihtaa tonttia :S ! Muuuttamutta, katotaan nyt mihin päädyn. Maltanko olla ennakkotilaamatta vai odottelenko suosiolla hinnan laskua ja päivityksiä. Hmm!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän tunteen :D En tiiä mitä mieltä olisin siitä pelaamisesta (olin jo unohtanu koko vapaan naapuruston puuttumisen x--c) koska siitä on otettu niin paljon pois, mutta toi CAS oli niiiin kiva et se sai mut innostumaan muutenkin :D

      Poista
  8. Mäkin hankin tän demon yli viikko sitten ja oon vieläkin ihan rakastunut :D Kolmonen unohtuu ihan tyystin kun pelailen tuota (en sitten tiedä onko se hyvä vai huono). Sun simit näyttää tosi ihanilta! :3

    Ja Saritalle voisin sanoa että monilla on kokemuksia siitä että latausruudut ovat oikeasti NOPEAT. Siis kun EA järjesti sellaisen "Creator Campin", että kuuluisimmat simsbloggarit ja simsvloggaajat pääsivät EAn toimistolle testaamaan peliä. Tässä esimerkki hyvästä kokemuksesta (englanniksi): http://getsimplyruthless.blogspot.fi/2014/08/time-to-talk-about-load-screens-and.html

    Jos et ymmärrä englantia niin voisin kertoa kolme syytä mitä hyvää on siinä kun koko naapurusto ei ole aktiivinen. 1. Se tarkoittaa PALJON vähemmän bugeja. 2. Kun menet simisi kanssa vaikka kirjastoon niin siellä kirjastossa oikeasti ON muita simejä, se ei ole sellainen autiotalo niinkuin kolmosessa julkiset paikat aina ovat. Syynä tähän on koska se tontti on sillä hetkellä pelkästään aktiivinen, joten simitkin tajuaa tulla sinne. 3. Simit voi matkustaa maailmojen välillä, ja se latausikkuna ei kestä yhtään sen kauemmin kuin tavallinenkaan latausruutu. + Talon ympärillä on tietty alue jonne voi mennä ilman latausruutua, se voi sisältää vaikka kalastuspaikan.

    Mä en tiiä, musta tuntuu että koska kolmosta odotettiin niin innoissaan ja lähes kaikki sitten pettyi siihen kun se ilmestyi, niin nyt kun nelosta odotetaan pitkin hampain niin se voikin olla iloinen yllätys :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin uskoa että ne nyt ovat nopeat, mutta saa nähdä sitten kun peliin tupataan lisäreitä ja kamasettejä ja mahdollisesti vielä kaikkia bugisia ladattujakin :D
      Sulta tuli kuitenkin paljon hyviä ja varteenotettavia pointteja!
      Ooh, toi ajattelutapahan kannattaa! Tunnetustihan pessimisti ei pety :DDD No ei, mut toivotaan että tää vois kääntyä juurikin noin päin! c:

      Poista
  9. Tän pohjalta mulle jäi vähän parempi mielikuva tulevasta, vaikka en hirveästi ole perehtynyt edes Sims 4:seen, koska kolmonen oli pettymys. Kolmostakin olen pelannut vain vähäsen, koska ne simit oli mun mielestä rumempia ja käyttäminen hankalaa (en tosin opetellutkaan kunnolla) ja jäin suosiolla Sims 2:sen pariin. Jostain syystä kakkonen on vaan niin paras, kun ladattavia on joka lähtöön ja se ei vaadi koneelta ihan hirveesti tehoja. On kolmosessa paljon hyvääkin! Jos voisin, ottaisin muutamia ominaisuuksia kolmosesta ja kakkosesta ne hahmot ja rakennustilan.

    Mun suosikki noista hahmoista on ylin. Ihmettelen vain, et jääköhän simien hiukset tommosiks könteiks? Siis noi hiukset näyttää, et ne ois tehty muovailuvahasta tms. :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, huomasin, että muut on saanut ihan nättejä hahmoja tehtyä kolmoseen, eli mun kohdalla se johtui vain ladattavien puutteesta, kun en meinannut löytää niitä mistään.

      Poista
    2. Mä nyt kirjottelen nelosestakin sen pohjalta mitä sillä hetkellä tunnen :D Esimerkiks toi CAS oli mun mielestä ihan mahtava (kannattaa kokeilla!) mutta toisaalta oon lukenu siitä pelistä niin paljon huonoa että äää >_<
      Ja kakkosta mä en oo koskaan pelannukaan koska meillä ei siihen aikaan ollu muita koneita ku applen :D

      Poista
    3. Mielestäni Sims 4 ulos! Pelaan lähes yhtäjaksoisesti vuodesta eilen

      Poista
    4. En ihan tajunnu pointtia mut selvä x) Ehkä mun aivot vaan käy hitaalla.

      Poista